Horyzont.iiar.pwr.wroc.pl

Politechnia Wrocławska

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home
Forums
History:

Poradnia

Piszcie tutaj jak natrafiliście na jakieś problemy podczas implementacji algorytmu albo w cpp coś nie chce działać.
Public write access is disabled. Please login or register
Last post
_wiktorr

_wiktorr
12 posts
---
Location:
n.a.
16.01.2011 20:55

WinBGIm - tutorial, grafika 2D

Biblioteka WinBGIm posłużyła już do prezentacji dwóch tematów w wizualnej formie - stopniowe rysowanie otoczki wypukłej oraz świeży temat automatu komórkowego Wire World. Wybrałem właśnie tą ponieważ jest prosta w użyciu, idealna na proste graficznie wizualizacje. Do jej użycia niestety rzadko wystarcza jedynie include'ować winbgim.h do swojego programu, postaram się opisać co należy zrobić ponadto.

1. Po pierwsze żeby mieć co dodać należy ściągnąć biblioteki np. z tąd: http://codecutter.org/tools/winbgim/V6_0/WinBGIm_Library6_0_Nov2005.zip W archiwum znajdziemy 3 pliki:

- winbgim.h
- libbgi.a
- graphics.h

Pierwszy i ostatni to zamienne, równoważne, identyczne pliki. Wrzucamy je do katalogu include, plik libbgi.a do katalogu lib, z których czerpie nasze środowisko.

2. Kolejny krok dotyczy już konkretnego projektu, nad którym pracujemy. Używałem winbgim na dwóch ide - Devc++ oraz CodeBlocks. W obu oczywiście dodajemy stosownego includa na wstępie pliku cpp. I tu zaczyna się różnica.

devcpp: w opcjach projektu, zakładce 'parameters' i oknie linkera dopisujemy 3 parametry: -lbgi -lgdi32 -luser32

codeblocks: w menu Project>Build options.. zakładce 'Linker settings' mamy okno do podłączania bibliotek dodajemy ich dużo wg listy poniżej:

- libbgim.a
- libcomdlg32.a
- libgdi32.a
- libole32.a*
- liboleaut32.a
- libuuid.a
- libwinmm.a

I tylko tyle. Możliwe że * jest nadmiarowa - do sprawdzenia.

3. Ostatnie co mamy do zrobienia to edycja ściągniętych plików .h ponieważ oryginał generuje mniej więcej taki błąd: redefinition of 'int right'. Pierwsze int right = 0 w linii błędu należy przeedytować na int top = 0.


Na szczęście po wykonaniu kroków powyżej nie powinno dziać się już nic kłopotliwego, a z pomocą dokumentacji (http://www.cs.colorado.edu/~main/cs1300/doc/bgi/index.html) możemy już łatwo tworzyć użyteczną grafikę 2D.




Discussions v1.1
(c) 2010 Codingfish
logohoryzont.png

Ostatnio w dyskusji

Odpowiedzi Tematy
0
14.12.2010 16:35  Projekty

3
13.12.2010 18:43  Na podwórku

Historia:   4h   8h   12h   24h

Skrót aktualności

Facebook Hacker Cup

Dla tych wszystkich Was, którym już brakuje okazji by zmierzyć się z innymi na polu programowania proponujemy nowe wydarzenie. Tym razem to duża firma spod małego 'f' proponuje międzynarodowe zawody algorytmiczne z atrakcyjnymi nagrodami i finałem w Palo Alto!

Więcej …
 
BIT'10 rusza
"Nadchodzi czas na kolejną edycję jedynego, 24-godzinnego festivalu informatycznego na Politechnice Wrocławskiej. Znamy już konkretną datę: 10-11 grudnia. Tym razem postaraliśmy się o nową lokalizację: Stołówka akademicka PWr (nad "Dziekanatem"). Więcej przestrzeni-> więcej swobody-> więcej pomysłów.
 

 
Więcej …
 

Galeria